Blog pod SEO – jak go dobrze napisać?

Dowiedzmy się, jak prawidłowo napisać blog pod SEO!

Blogi piszemy z różnych powodów – jedni robią to hobbystycznie, inni – zawodowo. Niektóre blogi są wyświetlane częściej i czytane chętniej, inne mniej. Jak zatem zrobić tak, aby nasz blog nie zaginął wśród tysięcy innych, aby wyszukiwarka go „zauważała”? Słowem – jak napisać dobry blog pod SEO?

Czym jest SEO i dlaczego jest takie istotne?

SEO to optymalizacja serwisu internetowego w taki sposób, aby osiągał on możliwie najwyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwarek. Organicznych, czyli pochodzących z wyszukiwania przez użytkownika określonych fraz i słów kluczowych.
A dlaczego to takie istotne? Jeżeli redagujemy bloga w sieci, prawdopodobnie zależy nam, aby był widoczny dla internautów. Skoro nie jest to ukryty w szufladzie pamiętnik, a ogólnodostępny zbiór tekstów, to zapewne chcielibyśmy, aby przeczytała go nie tylko garstka osób, którym sami go polecimy. I właśnie z tego powodu warto zoptymalizować swój blog pod SEO.

Blog pod SEO to merytoryczne i angażujące treści

Artykuły blogowe powinny, przede wszystkim, zawierać merytoryczną treść, być naszpikowane wartościowymi informacjami. Należy pamiętać, że naszych tekstów nie piszemy dla robotów Googla, ale dla żywych ludzi, którzy z naszego bloga chcą się dowiedzieć czegoś istotnego. Ponadto, zadbajmy, aby artykuły przyciągały uwagę odbiorcy. Jeżeli dany temat przedstawimy w sposób nudny i zawiły, użytkownik będzie szukał innego źródła, które opisze mu go lepiej, albo bardziej zrozumiale.

Warto, aby nasze teksty były interesujące jeszcze z jednego powodu: Google promuje strony tym bardziej, im dłużej użytkownicy na nich przebywają. Jeśli zatem kogoś nasze artykuły „wciągną”, to wzrosną nasze szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Stosowanie nagłówków i dzielenie tekstu

Dzielenie tekstu na akapity to ukłon w stronę użytkownika, któremu ułatwiamy znalezienie tego, co go faktycznie interesuje. Ponadto, przejrzystość struktury zdecydowanie ułatwia czytanie. Nasz blog staje się bardziej „przyjazny” dla odbiorcy, który będzie chętnie do niego wracał. Warto również zauważyć, że w nagłówkach często zawierać powinniśmy frazy kluczowe, wyszukiwane przez użytkowników.

Słowa kluczowe i meta opisy

Tworząc blog pod SEO, warto, na stronie głównej, zamieścić wstępy do poszczególnych artykułów, czyli tak zwane meta opisy. Są one istotne, gdyż zawierają często wyszukiwane słowa i frazy kluczowe. Warto je napisać, ponieważ, jeśli tego nie zrobimy, wyszukiwarka stworzy je za nas,
a wtedy nie będziemy mieli wpływu na ich zawartość. Meta opisy powinny być napisane językiem korzyści oraz zachęcać do działania – w tym wypadku, do przeczytania naszych artykułów.

Blog pod SEO a kwestie techniczne

Ze względu na preferencje wyszukiwarek, warto, aby nasza witryna szybko i sprawnie się wczytywała. Aby poprawić indeksowanie strony, można zastosować linkowanie wewnętrzne,
czyli w obrębie własnej witryny. W tym wypadku należy zastosować odpowiedni anchor tekst,
pod którym kryje się link.

Podsumowanie

Oczywiście, aby nasz blog był skutecznym narzędziem pracy i komunikacji w Internecie, warto zastosować się do powyższych wskazówek. Tworząc go, nie można jednak zapomnieć o tym,
co najważniejsze – pasji. Tylko blogi tworzone z prawdziwym zaangażowaniem, przyciągają i utrzymują wiernych czytelników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *