Częstotliwość publikacji artykułów w Internecie

Sprawdź, jaka powinna być częstotliwość publikacji artykułów!

Nie można jednoznacznie określić, jak często należy publikować artykuły w Internecie.
Jest to zależne od wielu czynników, które wzajemnie na siebie wpływają. Warto je zatem prześledzić
i, na ich podstawie, zdecydować, jaka częstotliwość publikacji artykułów będzie optymalna
w przypadku naszej firmy.

Po co publikuję posty?

Najpierw odpowiedzmy sobie na pytanie, jakie cele chcemy osiągnąć dzięki publikowaniu treści
w
Internecie. Czy zamierzamy poprawić ruch organiczny na stronie, zbudować ekspercki wizerunek firmy, zwiększyć sprzedaż, czy zyskać nowych czytelników? Oczywiście, celów może być kilka
lub mogą się ze sobą łączyć. Przykładowo, jeżeli nasza firma jest nowa i zależy nam, aby szybko zyskała zainteresowanie klientów, prawdopodobnie będziemy publikować częściej niż wtedy, gdy zechcemy utrzymać ruch na stronie na określonym na poziomie. Precyzyjne określenie celów okaże się zatem pomocne przy determinowaniu częstotliwości publikacji.

Jakim kanałem chcę się posługiwać?

Częstość zamieszczania treści zależeć będzie również od tego, jakiego kanału używamy
do komunikacji z użytkownikiem: czy jest to Facebook, Twitter, LinkedIn, czy blog firmowy.
Każdy z nich ma trochę inną specyfikę, z którą należy się zaznajomić, zanim zechce się efektywnie publikować na nim artykuły. Przykładowo, żywotność postów na Twitterze wynosi kilkanaście minut, więc należy ich wstawiać więcej niż na blog, gdzie może wynosić nawet 2-3 lata.

Częstotliwość publikacji artykułów a odbiorca treści

W Internecie dostępne są różne narzędzia, które umożliwiają zbadanie zwyczajów odbiorców treści, np. jak często wracają na bloga, w jakich porach są najbardziej aktywni w mediach społecznościowych. Dzięki temu możemy dobrać najdogodniejszą porę publikacji. Jeśli posługujemy się blogiem, może być ona stała (konkretny dzień tygodnia i godzina). W przypadku mediów społecznościowych zaistniałoby wtedy ryzyko, że nasza treść nie dotrze to do użytkowników aktywnych w innym czasie. Dlatego, decydując się na konkretny termin publikacji, należy wziąć pod uwagę rodzaj kanału komunikacji.

Specyfika branży

To, jak często dodajemy posty, zależy również od ich tematyki – lżejsze treści można częściej,
bo łatwo się je czyta i przyswajanie ich nie kosztuje wiele wysiłku. Trudniejsze, wymagające skupienia i czasu na zrozumienie, powinny pojawiać się rzadziej.

Regularność publikacji

Bardzo istotną kwestią jest regularność publikacji postów. W tym wypadku nie ma znaczenia,
którym kanałem komunikacji się posługujemy. Zarówno Google, jak i np. Facebook, cenią systematyczność. Z tego punktu widzenia, lepiej publikować rzadziej, ale regularnie, niż zrywami.

Częstotliwość publikacji artykułów – podsumowanie

Jako że częstotliwość zamieszczania treści to jeden z wyznaczników sukcesu firmy, należy
ją precyzyjnie zaplanować. Ważne, aby publikacje były relatywnie częste (przy czym, im częstsze,
tym lepsze), koniecznie regularne i, przede wszystkim, przekazujące merytoryczne informacje.
I, co najistotniejsze – należy być konsekwentnym w publikowaniu, cały czas mając na uwadze,
że do zgromadzenia wartościowego kontentu potrzeba czasu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *