Outsourcing treści – współpraca z copywriterem

Dowiedz się, czym jest outsourcing treści!

Dynamicznie rozwijający się rynek e-marketingu przyczynia się do wzrostu zapotrzebowania na profesjonalne treści. Popularność content marketingu z roku na rok rośnie, a przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z usług zawodowych copywriterów, którzy za odpowiednią opłatą przygotowują wysokiej jakości teksty na strony internetowe. W zależności od wielkości, branży czy celów marketingowych firmy wybierają najdogodniejszą dla siebie formę współpracy. Możliwości są co najmniej dwie – zatrudnienie copywritera na etat oraz outsourcing treści. Dziś zajmiemy się drugą opcją. Wyjaśnimy, czym jest outsourcing treści, jakie są jego zalety i wady.

Outsourcing treści – co to jest?

Outsourcing treści to korzystanie z usług zewnętrznego copywritera, który zajmuje się przygotowaniem profesjonalnych treści na zlecenie danej firmy. Przedsiębiorstwo może nawiązać współpracę z agencją copywritingową albo bezpośrednio z copywriterem – freelancerem. Szczegóły zleceń oraz wynagrodzenie jest omawiane indywidualnie do każdego projektu. Stawka zależy od długości, rodzaju  treści oraz czasu potrzebnego na ich realizację. Rozliczenie usług outsourcingowych zazwyczaj odbywa się w oparciu o fakturę VAT. W przypadku dłuższej współpracy warto pomyśleć o rozliczeniu miesięcznym np. w formie abonamentu.

Outsourcing treści – zalety

Outsourcing treści jest idealnym rozwiązaniem dla mniejszych firm, które nie muszą publikować codziennie nowych treści na swoją stronę internetową. Współpraca z zewnętrzną firmą bądź freelancerem pozwala na dokładne określenie potrzeb firmy i dopasowanie do nich odpowiednich stawek. Zleceniodawca płaci tylko za to, czego aktualnie wymaga. Jeśli w danym miesiącu jest w stanie zamówić tylko pięć tekstów, to właśnie tyle zleca. W kolejnym miesiącu, gdy jego sytuacja finansowa będzie lepsza, liczba ta może być dwukrotnie większa. Wielkość zleceń nie musi być stała, przeciwnie – każde zlecenie może być inne. Outsourcing treści cieszy się dużą swobodą współpracy – łatwo dopasować stawki do budżetu firmy i w każdej chwili można zrezygnować z niego zrezygnować.

Wady outsourcingu treści

W przypadku dużych firm, które ciągle potrzebują profesjonalnych treści marketingowych, outsourcing nie jest najlepszym rozwiązaniem. Zatrudnienie copywritera na etat może okazać się w tej sytuacji tańsze. Dodatkowo, etatowy copywriter wie, jakich dokładnie treści potrzebuje firma oraz realizuje przyjętą strategię działania.

Korzystanie z usług różnych copywriterów może spowodować, że każdy artykuł będzie napisany w innym stylu, przez co cała strona może wydawać się niespójna. Co więcej, w przypadku outsourcingu treści nawiązywanie kontaktu oraz wszelkie poprawki mogą trwać znacznie dłużej, niż gdyby copywriter pracował w siedzibie danej firmy.

Podsumowanie

Jak widać, outsourcing treści ma swoje wady i zalety. Jest świetnym rozwiązaniem dla małych firm, które nie mają stałych zleceń. Nie sprawdzi się jednak w przypadku dużych firm, z ambitnymi strategiami marketingowymi. Cieszy się dużą autonomią – łatwo dopasować zlecenia oraz stawki do aktualnych potrzeb i możliwości finansowych firmy. Jednakże o wiele trudniej wykształcić trwały styl pisma oraz dokładnie określić, jakiego rodzaju treści są potrzebne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *