Przykłady content marketingu – strategia

W poniższym artykule przedstawiamy przykłady content marketingu. Zapraszamy do lektury!

Czytając nasz artykuł o content marketingu, zapewne już wiesz, czemu on służy i jakie korzyści płyną ze wdrażania strategii content marketingowych. Dzisiaj dowiesz się, jak działa w ramach nieco bardziej praktycznej wiedzy opartej na przykładach jego różnych form. Słowem przypomnienia, content marketing polega na kreowaniu atrakcyjnych treści w celu zdobycia i utrzymania klientów. Poniżej podajemy najważniejsze przykłady content marketingu!

Na co zwrócić uwagę?

By osiągnąć zadowalający rezultat, na wstępie należy:

  • wziąć pod uwagę wielkość firmy oraz specyfikę branży,
  • zidentyfikować grupę docelową, do której zamierzasz dotrzeć,
  • zbadać jak wyglądają działania konkurencji,
  • określić cele strategii,
  • opracować mierzalność wdrażanych działań.

Mając na uwadze powyższe, można zastanowić się nad sposobem dotarcia do klienta poprzez odpowiednią formę. Content marketing działa na wielu płaszczyznach i nie ogranicza się w narzędziach dystrybucji treści.

Decydując się na działania związane z content marketingiem, musisz mieć na uwadze, że nie ma jednolitego schematu, który zadziała w każdym przedsiębiorstwie. Udana strategia powinna cechować się indywidualnym podejściem do zaistniałych potrzeb.

Przykłady content marketingu

Jako że każdy rodzaj treści może posłużyć do zupełnie innych celów marketingowych warto omówić przede wszystkim te warte zastosowania.

  1. Podcasty– to świeżo rozpowszechniona forma dotarcia do odbiorcy, przez firmy używana od całkiem niedawna. W Polsce dopiero od jakiegoś czasu można zauważyć wzrost jej popularności. Tworzenie ich wymaga większego nakładu pracy niż w przypadku tradycyjnych form pisanych. Jednak dzięki innowacyjności i efektywnemu budowaniu grona odbiorców jest to propozycja warta przemyślenia. Podcasty znajdą swoje zastosowanie w każdej branży, o ile odcinki będą zawierały wiedzę specjalistyczną.
  2. Webinary – ze względu na najbardziej wzmożony nakład pracy potrzebny do stworzenia webinaru, nie są one najczęściej uwzględniane w strategiach content marketingowych. Jednak włożony w ich przygotowanie trud wynagradzają skutecznością. Pozwalają na edukowanie publiczności, nierzadko angażują do wypowiedzi cenionych ekspertów, którzy dzięki wyrażanym opiniom zachęcają do odsłuchiwania. Webinary dzięki innowacyjności zwracają na siebie uwagę. Publikowane systematycznie są sposobem na budowanie społeczności marki.
  3. Artykuły blogowe – mimo powszechności nadal nie tracą na popularności i w dalszym ciągu przynoszą korzyści. Są w stanie budować ruch na stronie, a dzięki odpowiednio wdrożonym zasadom SEO mają rzeczywisty przekład na wysokie pozycjonowanie. Odbiorców zainteresują treściami z przydatnymi informacjami branżowymi.
  4. Materiały przesyłane drogą mailową – przybierają formę newsletterów, informatorów oraz katalogów internetowych. Trafiają prosto do skrzynek odbiorców, a przy umiejętnie skomponowanych treściach mają duży potencjał reklamowy. Bywają deprecjonowane ze względu na to, że nierzadko kończą w sekcji spam, czego da się uniknąć, dobierając odpowiednie do treści tytuły.

Mimo że różnorodność stosowanych form nie kończy się na tych wyżej wymienionych, są to przykład, które dają pogląd na to, jak bardzo elastycznymi metodami posługuje się content marketing. Zachęcamy więc do próbowania nowych rozwiązań i eksperymentowania z treścią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *