Przykłady SEO copywritingu – jak pozycjonować treścią

W dzisiejszym artykule omówimy i podamy przykłady SEO copywritingu. Zapraszamy do lektury!

Każdy profesjonalny copywriter może pochwalić się znajomością zasad SEO, które odgrywają główną rolę w pozycjonowaniu treści. Umiejętność pisania tekstów zgodnie z wytycznymi wyszukiwarkowych algorytmów musi znaleźć się w portfolio każdego pisarza. Jeśli jesteście dopiero na początku drogi i nie znacie tych wszystkich zasad – ten artykuł jest dla Was! Dzisiaj omówimy i podamy przykłady SEO copywritingu. Zapraszamy do lektury!

Przykłady SEO copywritingu

Najprostszym sposobem na znalezienie dobrych przykładów SEO copywritingu jest wygooglowanie ogólnej frazy kluczowej i wejście w artykuł zajmujący pierwszą pozycję. Dlaczego warto szukać na podstawie ogólnej frazy kluczowej? Powód jest prosty – treść pozycjonowana na taką frazę jest bardziej godna zaufania.

Podczas pracy nad tekstem SEO warto wesprzeć się dedykowanymi wtyczkami takimi jak YoastSEO. Jednak to tego narzędzia trzeba podchodzić z pewną dozą ostrożności. Tekst sprawdzają algorytmy, więc oczywiste jest, że kiedy przychodzi do jakości i naturalnego brzmienia tekstu – efekt nie zawsze jest taki, na jaki liczyliśmy.

Przejdźmy już jednak do głównego tematu tego artykułu i omówmy kilka przykładów SEO copywritingu.

Tytuł

Tytuł zawsze powinien być w rozmiarze H1 (gdyż jest to najważniejszy nagłówek w całym artykule) oraz powinien zawierać frazę kluczową, na którą ma być pozycjonowany tekst. Musi być także klarowny i zrozumiały dla czytelników.

Jeśli przyjrzycie się tytułowi tego artykułu: „Przykłady SEO copywritingu – jak pozycjonować treścią”, pewnie z łatwością odgadniecie frazę kluczową. Tak, jest to „przykłady SEO copywritingu”.

Oprócz tytułu użytkowników przyciągają również zdjęcia. Zatem postarajcie się, aby zdjęcie do Waszego tekstu było interesujące i nawiązywało do głównego tematu artykułu. Dodatkową korzyścią jest potencjalny ruch z „grafiki”, więc na pewno warto zadbać o ten element.

Wstęp

Zasady SEO copywritingu nie przewidują konkretnych wytycznych co do pisania wstępu. Na pewno jest to świetne miejsce na pierwsze wykorzystanie frazy kluczowej.

Nie powinniście jednak poprzestawać jedynie na tym. We wstępie warto również zamieścić kilka popularnych fraz, które odpowiadają na pytania użytkowników. Jeśli piszecie artykuł pod tytułem „Wymiana opon dla początkujących”, możecie pokusić się o zamieszczenie takiego zdania: „Z dzisiejszego artykułu dowiecie się, jak wymienić opony”. Pamiętajcie, że algorytmy biorą pod uwagę również frazy odmienione przez przypadki, więc nie ma co się ograniczać!

Rozwinięcie

Najważniejszym fundamentem tekstu pod SEO jest wartość merytoryczna. Google lubi pokazywać użytkownikom wartościowe informacje, dlatego warto zadbać o pisanie wartościowych i informatywnych artykułów.

Nie możecie zapomnieć też o podziale tekstu na fragmenty za pomocą odpowiednio dobranych nagłówków od H2 do H6. Co więcej, poza tytułem to właśnie nagłówki są doskonałym miejscem na umieszczenie fraz kluczowych.

Można więc powiedzieć, że nie ma żadnych solidnych zasad SEO dotyczących rozwinięcia oprócz wysokiej wartości merytorycznej i dodawania nagłówków.

Podsumowanie

Ostatni akapit artykułu to kolejne miejsce, w którym możecie zamieścić słowa kluczowe, tak by brzmiały one naturalnie, np.: „Mamy nadzieję, że wyjaśniliśmy Wam, jak zmienić opony”. Wykorzystanie formy Q&A również pozwoli Wam na umieszczenie wielu kombinacji fraz kluczowych.

Zakończenie nie musi być długie – wystarczy, że lakonicznie podsumujecie cały artykuł za pomocą kilku zdań i frazy kluczowej.

Czy przykłady SEO copywritingu odnoszą same sukcesy?

Na pozycjonowanie wpływa wiele czynników, a układ treści i użycie słów kluczowych to tylko kilka z nich. W grę również wchodzi m.in. wiek domeny czy profil linkowy. Niepodważalny jest jednak fakt, iż pisanie zgodnie z zasadami SEO zwiększa szanse w walce.

Przykłady SEO copywritingu – podsumowanie

W dzisiejszym artykule omówiliśmy kilka podstawowych zasad SEO copywritingu. O tym temacie można by mówić i pisać godzinami, a i tak nie zdołałoby się omówić wszystkich zagadnień. Niemniej jednak warto zagłębić się w temat.

Żeby nie być gołosłownym, zakończymy artykuł tak: mamy nadzieję, że zaprezentowane przykłady SEO copywritingu okażą się pomocne!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *