SEO copywriting – co to jest i jakie są jego zasady?

Czym jest seo copywriting? Sprawdź

Tworzysz świetne teksty, ale nie jesteś pewien, czy poradzisz sobie jako copywriter? Przerażają Cię zasady SEO i nie wiesz, co zrobić, aby tekst spełniał wymogi? Służymy pomocą! Z artykułu dowiesz się, czym jest copywriting SEO oraz jakimi prawami się rządzi.

SEO copywriting – co to jest?

Jeżeli chcesz być widoczny w Internecie, samo tylko tworzenie wartościowych treści to niestety za mało. Potrzebujesz jeszcze przekazać wiedzę w taki sposób, by urzec nie tylko odbiorców, ale także wyszukiwarki. Przecież ma znaczenie, czy witryna znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, czy będzie na tyle daleko, że wyłącznie nieliczni tutaj dotrą. Teksty pod pozycjonowanie to właśnie domena copywritingu SEO.

SEO copywriting – co musi się znaleźć w tekstach?

Na czym należy się skupić? Wiele zależy, rzecz jasna, od rodzaju treści, które tworzysz. Istnieje jednak kilka uniwersalnych, sztandarowych zasad, o których nie możesz zapomnieć. Poniżej prezentujemy trzy najważniejsze.

Słowa kluczowe

Frazy kluczowe powinieneś mieć na uwadze przede wszystkim. To właśnie od ich odpowiedniego doboru oraz użycia zależy w dużej mierze to, czy odniesiesz sukces. Aby wybrać je właściwie, spróbuj wczuć się w potencjalnego odbiorcę.

Zastanów się, co mu oferujesz, oraz w jaki sposób będzie tego szukał w wyszukiwarce internetowej. Pamiętaj o tym, że łatwiej pozycjonować frazy kluczowe z długim ogonem (zawierające większą ilość słów). Są one jednak jednocześnie bardziej specjalistyczne i trafiają raczej do osób, które dokładnie wiedzą, czego szukają.

Odpowiedni układ tekstu

Życie toczy się w dzisiejszym świecie bardzo szybko. Nie łudź się więc, że ktoś będzie szukał informacji w tekście, który już na pierwszy rzut oka odpycha. Pójdzie do kogoś, kto da mu to, czego oczekuje.

O czym należy pamiętać?

  • podział na akapity
  • czytelne nagłówki sugerujące treść fragmentu
  • wypunktowanie najważniejszych informacji

Tak podzielona treść ułatwia wyszukiwanie informacji i jest znacznie bardziej czytelna.

Efekt domina

Zadowoleni klienci polecają satysfakcjonujące treści innym osobom. Sami też chętnie wracają na odpowiadające im strony internetowe w poszukiwaniu kolejnej porcji informacji. To powoduje większy ruch na konkretnej witrynie, co doceni nie tylko jej właściciel, ale także algorytmy pozycjonowania. Co zrobić zatem, aby odbiorca nie poprzestał na jednorazowym odwiedzeniu strony?

Poprawność

Warto dopiąć wszystko na ostatni guzik. Przeczytać tekst kilkukrotnie w poszukiwaniu literówek czy błędów interpunkcyjnych. Dopracować każde zdanie, aby było zrozumiałe i przejrzyste oraz pozbawione merytorycznych i stylistycznych niedociągnięć.

Wartość treści

Można mieć czasem wrażenie, że Internet widział już wszystko. Funkcjonuje przecież od tylu lat, a twórców stron internetowych także nie brakuje. Trudno Ci stworzyć coś nowego? Ogranicza Cię tylko wyobraźnia! Spróbuj przedstawić ten sam temat w nieco odmienny sposób. Postaraj się ugryźć go z innej strony niż większość osób. Odbiorca musi poczuć powiew świeżości i dać się przekonać, że dowie się od Ciebie czegoś nowego.

Jakie są rodzaje tekstów SEO?

Copywriting SEO to szeroka i niejednorodna kategoria. Jakiego rodzaju treści się do niej zaliczają?

Opisy produktów i opisy kategorii

Opisy produktów napisane w odpowiedni sposób ułatwiają pozycjonowanie sklepu internetowego oraz zachęcają do kupna produktu. Ukazują najważniejsze cechy danej rzeczy lub usługi, przedstawiając przy tym potencjalne zastosowania i korzyści z jej nabycia. Opisy kategorii pomagają w zachowaniu porządku na stronie, przedstawiając w sposób zbiorczy grupy produktów.

SEO copywriting – treści na strony WWW

Merytoryczne treści nie tylko dostarczają informacji, ale także wpływają na pozycję w wynikach wyszukiwania. Starannie stworzone generują ruch na stronie.

Teksty zapleczowe

Zamieszczane na dedykowanych zapleczach pozycjonerskich. Mają na celu wsparcie procesu linkbuildingu – czyli tworzenia odnośników do danej strony internetowej.

SEO copywriting – podsumowanie

Wiesz już, czym należy się kierować, tworząc teksty pod pozycjonowanie, oraz znasz ich najważniejsze rodzaje. Jeśli wciąż jesteś głodny wiedzy i chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do przeczytania kolejnego artykułu, od czego zależy pozycja strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *