Techniki copywritingu, o których musisz wiedzieć

Dowiedz się, jakie są podstawowe techniki copywritingu!

Tworzenie dobrych tekstów wymaga umiejętności pisarskich, praktyki i doświadczenia. Ale nawet najbardziej lekkie pióro nie zachęci potencjalnego klienta do skorzystania z oferty, jeśli nie zastosuje odpowiednich technik copywriterskich. Poznaj trzy podstawowe techniki copywritingu, które zwiększą konwersję marketingowych treści.

Techniki copywritingu – garść podstawowych informacji

Każde zlecenie wymaga indywidualnego podejścia. Stylistyka i dobór odpowiedniego słownictwa powinien być uzależniony od grupy docelowej, branży oraz wizerunku firmy. Pisanie tekstu powinno być poprzedzone kompleksowym researchem i wyszukaniem odpowiednich fraz kluczowych.  Można wykorzystać do tego specjalne, dedykowane narzędzia, albo samemu przeglądać zasoby internetu. Niezależnie od tego, którą metodę wybierzemy, pamiętajmy o jednym – im większa konkurencja w danej dziedzinie, tym frazy kluczowe powinny być bardziej wyszukane i unikalne.

Mając opracowaną strategię działania, wybrane słowa kluczowe oraz ramowy plan tekstu możemy przystąpić do pisania. Aby tekst był bardziej przekonujący i spełniał swoje zadanie, można sięgnąć po sprawdzone techniki copywriterskie.

Podstawowe techniki copywriterskie

Większość zamieszczonych w internecie treści marketingowych składa się z następujących części: specyfikacji, języka korzyści oraz Call to Action (CAT). Wyjaśnijmy pokrótce, co każda z nich oznacza oraz jak można je wykorzystać.

Specyfikacja

Specyfikacja to krótki fragment tekstu, który zawiera wszystkie merytoryczne informacje o produkcie czy usłudze. To tutaj umieszczamy dane techniczne i parametry, które są ważne z punktu widzenia klienta. Specyfikacja powinna być możliwie jak najbardziej zwięzła, a wszystkie informacje uporządkowane i odpowiednio wypunktowane.

Pierwszy kontakt potencjalnego klienta z ofertą trwa zazwyczaj kilka sekund. Ważne jest, aby w tym czasie przykuć jego uwagę i dostarczyć mu lakonicznej, ale istotnej informacji o produkcie, którym jest zainteresowany. W przeciwnym razie szybko opuści stronę bez żadnej interakcji.

Język korzyści

Po przedstawieniu specyfikacji produktowej przychodzi moment na zachęcenie klienta do zakupu. Najlepiej wykorzystać do tego język korzyści. Jak to zrobić? Należy ukazać konkretne korzyści płynące z zakupu danego produktu czy usługi. Nie należy się jednak skupiać na samym produkcie, a na problemach i potrzebach klienta, które będą zaspokojone po nabyciu towaru.

Pomocne może okazać się wyróżnienie w tekście najważniejszych zalet produktów i usług. Warto także wplatać w tekst odpowiednie spójniki – ponieważ, gdyż, aby. Dzięki tej technice sprawiamy, że nasz tekst jest bardziej przekonujący, a zawarte w niej informacje wiarygodniejsze.

Język korzyści to obecnie najpopularniejsza technika copywriterska. Nie tylko pobudzi wyobraźnię potencjalnego klienta i uatrakcyjni treść, ale także lepiej wypozycjonuje artykuł w wyszukiwarce.

Call to action

Każdy profesjonalny tekst powinien kończyć się wezwaniem do działania, czyli nakłonieniem odbiorcy do konkretnej czynności. Sfinalizowaniem konwersji może to być dokonanie zakupu, zapis do newslettera, czy odwiedzenie fanpage w mediach społecznościowych. Niezależnie od tego, jakiego działania oczekujemy, warto w odpowiedni sposób poinformować o tym odbiorcę.

Tutaj najczęściej stosowaną techniką copywriterską jest wywieranie presji czasu, np. poprzez zaznaczenie, że oferta jest limitowana, a czas jej trwania za chwilę dobiegnie końca. Można też wykorzystać technikę dowodu słuszności – zaznaczając, że duża część społeczeństwa już skorzystała z oferty.

Techniki copywritingu – podsumowanie

Jak widać, istnieje kilka podstawowych technik copywriterskich, które wzbogacą treść niejednego tekstu i mogą przyczynić się do wzrostu konwersji. Oczywiście jest ich dużo więcej, a wymienienie wszystkich wymaga całego cyklu artykułów. Zacznij stosować wymienione techniki już dziś i ciesz się rezultatami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *