Dodawanie nagłówków – jak robić to dobrze?

Dodawanie nagłówków jest podstawą w pracy copywritera. Dlaczego jest aż tak ważne? Sprawdź!

Dodawanie odpowiednich nagłówków jest podstawą w pracy copywritera. Są one niewątpliwie jednym z najbardziej istotnych elementów tekstu. Jednak co takiego sprawia, że mają aż tak duże znaczenie?

Dlaczego dodawanie nagłówków jest takie ważne?

Przede wszystkim wpływ nagłówków na pozycjonowanie jest wprost nieoceniony. Należy jednak pamiętać o zawieraniu w nich odpowiedniej ilości fraz kluczowych. Oprócz tego koniecznie trzeba zrozumieć hierarchiczność ich występowania.

Nagłówek (z angielskiego „headline”) określa się skrótowo literą „H”. Nagłówkiem tytułowym, rozpoczynającym tekst, jest zawsze „H1”. Im wyższy numer przy literze, tym niżej nagłówek w hierarchii.

Zasada jest taka, że każdy nagłówek niższego rzędu, musi być rozwinięciem poprzedniego. Oznacza to, że nagłówki „H2” będą rozbierać na czynniki pierwsze temat z nagłówka tytułowego. Idąc tym śladem, nagłówki „H3” będą pogłębiać i rozwijać informacje zawarte w tych „H2”.

Dlaczego warto wypracować do perfekcji umiejętność tworzenia dobrych nagłówków? Chociażby dlatego, że słowa kluczowe w nich zawarte ułatwiają robotom indeksującym szybsze dotarcie na stronę. Oprócz tego pomagają artykułowi podnieść swoją pozycję w wyszukiwarce, co może skutecznie zwiększyć ilość czytelników.

Nie zapominajmy również o kwestii czysto estetycznej. Tekst, po podzieleniu na mniejsze fragmenty, staje się o wiele bardziej czytelny. A w końcu jego celem jest bycie jak najlepiej przyswajalnym przez czytelników.

Dodawanie nagłówków – zasady i wskazówki

Standardowa budowa tekstu powinna składać się z jednego nagłówka tytułowego oraz dwóch nagłówków „H2”. Oczywiście można dodawać ich więcej. Zależy to przede wszystkim od długości artykułu oraz o jego rozbudowania treściowego. Jednak mniejsza ilość nagłówków będzie najprawdopodobniej zaburzała całą strukturę.

Warto pamiętać też o tym, że nagłówki nie powinny następować bezpośrednio po sobie. Pomijając aspekt stylistyczny, nie wpływa to korzystnie na SEO. Tak więc pomiędzy jednym a drugim, powinna znaleźć się przynajmniej jedna linijka tekstu.

Jeśli chodzi o frazy kluczowe, dobrze jest umieszczać je na początku nagłówków. Pomocne mogą okazać się tu przecinki, myślniki czy dwukropki. Zamiast zdania „Wady i zalety pracy jako freelancer”, można napisać chociażby „Praca jako freelancer – wady i zalety”. Dzięki temu Google sprawniej przyporządkuje artykuł do konkretnej kategorii i poszerzy zasięgi tekstu.

Jak często dodawać nagłówki?

Nie ma sztywnej reguły dotyczącej tego, w jakich odstępach powinny znajdować się nagłówki. Jeśli rozpoczęty jest nowy wątek, czasem po prostu warto go zatytułować. Jednak jak we wszystkim, należy zachować umiar. Zbyt dużo nagłówków będzie wyglądało nienaturalnie. Za to zbyt mało, sprawi, że tekst nie będzie intuicyjny i przejrzysty.

Podsumowując

Sztuka wymyślania odpowiednich nagłówków jest zdecydowanie czymś, z czym internetowi twórcy powinni być zaznajomieni. Przyczyna jest prosta – praktycznie każdy pisany do sieci tekst je zawiera. Dlatego właśnie umiejętność dodawania nagłówków wpłynie korzystnie nie tylko na jeden, lecz na wszystkie tworzone treści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *